BİR GARİP YAŞAMAK




Ben bir keresinde umudun kapısını çalmışım ama kapılar sürgü kapılar tahta.
Dedim hayatın neresinden dönersem kardır ve bu fikri bozuk düzene inatla baş kaldıracaktım emindim.
Limanı olmayan gemileri beklemekten ciğerim solmuşta ben farkına varmamışım, işte o günden beri limanda kendim oldum gemide ve adına destanlar yazılan beklemelerde. Öyle bir oldum ki ah dedim ah ki dört yanın yalan dünya.
Hazan bakmışım komşum,  güneş sıvası soyulmuş kalbimin duvarlarını terk edeli yarım asır geçmişte farkına varmamışım, üşüyen yanlarımı gelişi güzel bile saramamışım.
Konuşmak istediğim o kadar kelam ve dokunmak istediğim o kadar kalp vardı ki; bu kadar var ile doluyken bir kendime yok olmuşum.
Öyle bir yok olmak istemişim ki belkide varlığım utanmış, gölgesini satmış en ucuz rakama gölgesizliğin uğruna.
Dünya ne kadar çok yoruyor değil mi? Öyle bir yoruyor ki her şeyi sırtından atıp yükünü en yakın durakta bırakıp dünyanın en uçsuz bucaksız yerlerine kaçıp gitmek istiyorsun.
Kimse görmesin, kimse bilmesin, hiçbir ses hiçbir düş geçmesin yamacımızdan. Bazen öyle bir kıvama geliyor ki insan kalbi kuş olup uçmak yer yüzünün kara parçasından gökyüzünün sınırsız enginliklerine terfi etmek istiyor.
Her bir yerinden dikeni batan bu dünya gülü bile uzatırken kanatıyor eli en derininden kırmızı bir yakut düşüyor toprağa.
Biliyorsun koca bir imtihan yurdu burası ama insan öyle bir zaman oluyor ki imtihanını bile bir gece vakti sessizce terk etmek istiyor.
Her acıya ayrı ayrı sabır biriktirirken her sabra da ayrı ayrı keder yüklüyoruz eskiyen her yeni gün ile birlikte.
Eskimiş derken; insan bazen aynadaki aksini bile eskimiş ve yıpranmış, tozlu raflarda ki kırışmış kitaplar gibi görürken tüm sevinçlerini dövüyor oracıkta.
Dünya kalbe şifa değil ki şifamızı bulalım, dünya kalbe zor, yüreğe kor hoyrat bir döngü olup yazılıyor sinemize usuldan usuldan ilahi bir kalemle.
İnsan istiyor işte kimseye değmeden kimseye dokunmadan sessiz sedasız dev bir hızla yaşaması gerektiği kadar yaşayıp minik adımlar ile göç etmek sonsuz bir ömre.
Yazının tüm hakları korunmaktadır...